Notícies de la Fundació Tr@ms

Consulteu aquí tota l'actualitat de la Fundació Tr@ms

11a Edició ITworldEdu 2019

L’ITworldEdu és un Summit sobre Innovació tecnològica en l’àmbit educatiu que congrega els màxims representants del sector amb la finalitat de conèixer solucions educatives i reflexionar conjuntament en el món educatiu.

En aquesta edició s'abordarà com les TIC han de respondre a les necessitats d’aprenentatge amb una vocació de servei a tot l’ecosistema educatiu i des de tots les seves vessants.
Hem de ser capaços d’utilitzar les TIC com a complement i suport imprescindible per a:

• Promoure una docència i aprenentatge més contextualitzats i significatius;
  • Plantejar una avaluació més formativa que faciliti el seguiment continu del procés d’aprenentatge;
  • Gestionar l’entorn de treball i els recursos necessaris de manera més àgil i eficaç.

Altres dels avantatges que les TIC poden oferir-nos i que són compartits en les dues darreres dècades són: la flexibilitat d’espai i temps, l’adaptació a diferents ritmes d’aprenentatge, la possibilitat de seguir itineraris més personalitzats en relació a les necessitats de formació i els punts de partida dels aprenents.

Es constata que encara basem el recursos educatius des d’una perspectiva molt textual, i per a una transformació real del sistema educatiu ens cal incloure les TIC de manera més decidida i intensa per tal d’utilitzar tot el seu potencial multiformat i multicanal que ens permeti crear un efecte multiplicador, de resposta immediata i atenció més personalitzada.