10 alumnes del MIT participen al programa Global Teaching Labs amb la Fundació Tr@ms

La Fundació Tr@ms i el MISTI (MIT International Science and Technological activities) tenen un acord de col·laboració des de fa tres anys que permet la participació de les escoles associades a la fundació al programa GTL (Global Teaching Labs) d'aquesta universitat reconeguda mundialment.

Durant el mes de gener vuit escoles associades a la Fundació Tr@ms han participat en aquest programa amb un total de deu alumnes. Les escoles participants aquest curs 2019-2020 són: Aula Balear, Escola Sant Gervasi, Centre d'Estudis Montseny, CIC Batxillerats, Escola Goar,  Escola Sant Miquel dels Sants, Prat Educació i Escola GEM.

Els alumnes que accedeixen al programa GTL han estan preparats prèviament i seleccionats segons el seu perfil científic, tecnològic i pedagògic. El programa del MISTI els desafia a sintetitzar i presentar els seus coneixements, treballar en equip i comunicar-se amb companys de cultures diferents. Els participants comparteixen, al llarg de l’estada a l’escola, l'enfocament únic del MIT en l'educació de la ciència i l'enginyeria amb estudiants de secundària de tot el món.

Els estudiants GTL  formen part de l'equip docent durant quatre setmanes i conviuen amb les famílies d’acollida de les escoles. Imparteixen classes amb vessant científica i tecnològica en anglès tot emprant metodologies actives i creatives importades de la prestigiosa universitat. Tanmateix, alumnes i professors de les escoles participants tenen l'oportunitat de conèixer de primera mà les característiques del sistema educatiu d'una universitat de renom dels Estats Units.

Aquest és el tercer curs que les escoles participen en el programa i la valoració que en fan tant els estudiants GTL, els alumnes dels centres, les famílies i les escoles és molt positiva. L'impacte que té aquest programa a la vida de la comunitat educativa és molt enriquidora. Per aquest motiu, des de la Fundació Tr@ms vetllem per tal que en el propers cursos puguem oferir aquesta oportunitat als nostres centres associats novament.

Taller de robòtica i programació
Presentacions sobre el MIT