3a Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat. Fundació Tr@ms

El passat 23 de febrer la Fundació Tr@ms va celebrar a l’Auditori de Cornellà de Llobregat la tercera Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat, realitzats per alumnes dels seus centres associats. En total es van presentar 10 treballs prèviament seleccionats, de totes les branques del batxillerat.

Prop de 750 alumnes van assistir a la Mostra i van poder compartir amb els seus companys d’escola els diferents projectes. Tot els alumnes que presentaven els seus treballs són de 2n de batxillerat.

La jornada es va iniciar a les 9:15h, amb una ponència a càrrec de Xavier Verdaguer, emprenedor, fundador de TMT Factory, Integra Interactive, Innovalley, seven4seven, Imagine Creativity Center i inversor a Lanta Digital Ventures.

Xavier Verdaguer es va definir com un emprenedor, és a dir, algú que té somnis a la vida, i va fer especial èmfasi en que per ser un bon emprenedor el més important és tenir una bona actitud, marcar-se objectius i lluitar per ells. Va insistir en que la paraula impossible no existeix i si algú comenta que alguna cosa ho és, li hem de canviar la paraula per molt difícil i després donar-li les gràcies: “T’agraeixo els teus comentaris i això t’ha de motivar per demostrar que és possible”.

Després d’explicar les seves propostes, algunes d’elles guanyadores d’importants concursos, Xavier Verdaguer va transmetre a tots els assistents que aquest món és ple d’oportunitats i aquestes s’han de treballar en equip.

A continuació van començar les diferents presentacions de les diferents escoles. De tots els treballs, sis es van exposar davant de tot el públic de l’auditori i durant la pausa també es van poder conèixer els pòsters científics, els altres treballs que estaven exposats al vestíbul.
 Els treballs presentats van ser:

“The Foundation of a Technological Venture” Sergi Bernal Sagué (Centre Escolar Empordà - tutor: Ernest Riera)
Sergi Bernal va presentar un treball de recerca de la creació d’una start-up tecnològica on vol crear un disc on emmagatzemar les fotografies de manera ordenada i classificada que tingui una durabilitat per tota la vida.

“Verboten. Cinc vides i un mur” Clàudia Pérez i Garriga (Escola Proa - tutor: Eduard Niubó)
Clàudia Pérez va presentar com fer una novel·la inspirada en la República Democràtica d’Alemanya on 5 personatges viuen la integració en la república federal de diferent manera.

“Square Ionizer: Creació d'un joc en 3D per a Mòbils” Albert Musach, Xavi Górriz i Carles Pérez (Escola Sant Gervasi Cooperativa - tutor: Pedro Román)
Els tres nois van presentar un joc que havien creat tipus arcade i van exposar les dificultats i el plagi que els van fer del joc. Van destacar que el treball en equip havia estat molt profitós.

“Catalunya: què ve a continuació?” Carla Viñas i Portús (Col·legi Sant Miquel dels Sants - tutor: Albert Espona)
Carla Viñas va fer una comparació del procés d’independència de Catalunya amb altres democràcies i de quina manera s’havia aconseguit la independència.

El món del 3D i la Biotecnologia” Aina Maull Miquel (Escola Virolai - tutora: Maria José Miranda)
Aina Maull va exposar com amb les impressores 3D i la tecnologia es podrien fer teixits per regenerar la pell de persones que hagin tingut una cremada.

“Si canto” Arnau Fadó i Pous (Escola GEM - tutora: Maria Escalas Bernat)
Arnau Fadó va explicar al públic assistent que el seu treball consistia en crear una cançó i musicar-la del principi al final i tots els problemes que s’han de resoldre per aconseguir fer una cançó que ell mateix va cantar.

Totes les presentacions van ser molt interessants, i van demostrar l’excel·lent treball de recerca que han fet els alumnes. Cal destacar que la majoria han tingut iniciatives molt innovadores i originals i han demanat ajuda i col·laboració a institucions d’àmbit català i/o estatal i també a universitats com la UAB o la UVIC.
 Per cloure l’acte es va felicitar als alumnes que van fer les exposicions i es va donar un agraïment molt especial a tots els seus tutors i professors que els han conduït en aquest treball de recerca.