Alumnes del MIT col·laboren en un projecte online amb alumnes de les escoles de la Fundació Tr@ms

Des del curs 2017-2018 el El MIT International Science and Technology Initiatives (MISTI) ha col·laborat amb la Fundació Tr@ms tot oferint el projecte Global Teaching Labs (GTL), tota una experiència innovadora per a alumnes i estudiants d’ambdues organitzacions educatives. El MISTI és el programa d’educació internacional pioner del MIT que ofereix als seus alumnes l’oportunitat de fer pràctiques internacionals gràcies a col·laboracions amb entitats del món de la recerca i l’educació.

Donada la situació de pandèmia per la COVID-19 el programa que s’ha dut a terme en els darrers anys s’ha hagut de reinventar i adaptar a la situació que estem vivint a nivell mundial.

Aquest curs els alumnes del MIT que participen amb les escoles associades a la Fundació Tr@ms portem a terme reptes online amb l’objectiu d’aportar la metodologia hands-on als alumnes de les escoles.

Els professors i els alumnes disposen dels vídeos explicatius realitzats pels estudiants universitaris en un sites, i al llarg de la setmana es connecten per videoconferència amb l’objectiu de conèixer amb més detall els reptes i dur-los a terme amb metodologies actives.

El projecte està organitzat per mòduls adreçats a les etapes educatives de Primària, Secundària i Batxillerat. Els estudiants han enfocat aquest mòduls per treballar la ciència, la tecnologia i la sostenibilitat. Es tracta d’una experiència internacional i personal molt enriquidora per conèixer d’aprop el MIT, la vida d’un estudiant allà, com han viscut el confinament, i les metodologies transformadores d’aquesta universitat pionera.

La pandèmia no ens ha de posar barreres per dur a terme experiències innovadores. Ara, més que mai, oferim experiències on els estudiants posin en pràctica la competència global tot compartint i col·laborant amb alumnes d’altres parts del món.

Podeu llegir l'article complet a la pàgina del MIT enllaçat aquí.