El proper 8 de novembre assistirem com a ponents a la XVII Jornada Didàctica Matemàtica d'ABEAM

Des de Tr@ms presentarem l'activitat col·laborativa que va iniciar el DC de matemàtiques el curs passat "L'investigador estadístic".
Aquestes Jornades també comptaran amb la ponència paral·lela d'una de les nostres escoles, l'Escola Sadako:
Pràctica productiva per facilitar la transició entre Primària i Secundària - David Barba i Cecília Calvo (UAB i Escola Sadako)
Aula S01 – Per a l’aula - CS de Primària i 1r cicle d’ESO
Les destreses matemàtiques bàsiques (càlcul mental, càlcul d’àrees de figures elementals, memorització de nombres primers, etc.) necessiten pràctica. Aquesta pràctica es pot fer de manera reproductiva, quan només s’enfoca a l’automatització de les destreses, o productiva, quan aquest objectiu s'assoleix ambientant-lo en la resolució d'un problema. Creiem que en el cicle superior de Primària i els primers cursos de l’ESO aquest tipus de pràctica hauria de tenir un lloc destacat en les activitats d’aula, perquè al mateix temps que els alumnes consoliden habilitats matemàtiques, desenvolupen maneres de fer que inclouen el treball sistemàtic, la cerca de patrons, l’elaboració de conjectures o l’argumentació.

Podeu consultar tot el programa seguint el link: