La I Mostra de Robòtica a l'ESO va ser tot un èxit!

Sis escoles catalanes que formen part de la Fundació Tr@ms presenten els seus projectes de robòtica.
El divendres 6 de maig de 2016, va tenir lloc la 1a. Mostra de Robòtica a l’ESO de la Fundació Tr@ms, a l’Escola Virolai de Barcelona. Hi van participar 80 alumnes i una vintena de professors i la van visitar altres escoles de Catalunya interessades en la robòtica.
La jornada es va iniciar amb una ponència de Francesc Sabaté, enginyer industrial elèctric per la UPC, que fa més de 20 anys que desenvolupa i dirigeix projectes d’automatització industrial, també és director del Màster en Producció Automatitzada i Robòtica de la Fundació CIM/UPC. Sabaté va transmetre als alumnes, que la robòtica és part del futur de la nostra societat. També va remarcar que era molt important que aprenguessin a dibuixar en tres dimensions, per poder treure al màxim rendiment a les impressores 3D, que avui en dia ja utilitzem. Tot seguit va ensenyar com en pocs anys ha evolucionat la robòtica, des de l’època d’en Mazinger Z, passant pels personatges de Star Wars, les cadenes de muntatge i finalitzant amb els projectes que avui en dia ja existeixen de “robòtica humana”.
Una de les coses que més va remarcar és que la robòtica té moltes possibilitats i els va animar a no copiar ni adaptar productes que ja existeixen, sinó a crear-ne de nous.
Posteriorment tots els alumnes van conèixer els projectes de robòtica que presentaven les escoles a la mostra, realitzats per altres alumnes i van poder compartir les experiències en aquest àmbit. Es van poder veure robots que han participat en la FLL (First Lego League), robots que es movien mitjançant uns sensors que detectaven el pensament, algun havia de descobrir el camí dins d’un laberint o altres que si detectaven persones en una proximitat inferior als dos metres s’apropaven a elles. També es podia veure un pont automatitzat i uns robots que funcionaven a través de sensors de temperatura.
L’acte va finalitzar amb una fotografia de tots els participants i amb la voluntat de repetir l’experiència.