Les escoles de la Fundació Tr@ms participen al programa Global Teaching Labs del MIT.

La Fundació Tr@ms i el MIT International Science and Technological activities (MISTI) tenen un acord de col·laboració des de fa dos anys que permet la participació de les escoles associades a la fundació al programa Global Teaching Labs (GTL) de la prestigiosa universitat Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Durant el mes de gener set escoles associades a la Fundació Tr@ms han participat en aquest programa amb un total de vuit alumnes. Les escoles participants aquest curs 2018-2019 són: Aula Balear, Sant Gervasi, Proa, Centre d'Estudis Montseny, CIC Batxillerats, Goar i Sant Miquel dels Sants.

El GTL desafia els estudiants del MIT a sintetitzar i presentar els seus coneixements, treballar en un equip i comunicar-se amb companys d'antecedents culturals diferents, tot compartint l'enfocament únic del MIT en l'educació de la ciència i l'enginyeria amb estudiants de secundària de tot el món. Els alumnes que accedeixen al programa estan preparats prèviament i seleccionats segons el seu perfil científic i pedagògic.

Els alumnes del MIT formen part de l'equip docent durant quatre setmanes i resideixen amb les famílies de les escoles. Imparteixen classes amb vessant científica en anglès tot emprant metodologies actives i creatives importades del MIT. Tanmateix, alumnes i professors de les escoles participants tenen l'oportunitat de conèixer de primera mà les característiques del sistema educatiu d'una universitat de prestigi dels Estats Units.

Aquest és el segon curs que les escoles participen en el programa GTL i la valoració que fan tant els alumnes com els centres és molt positiva. L'impacte que té aquest programa a la vida de la comunitat educativa és molt enriquidora. Per aquest motiu, des de la Fundació Tr@ms vetllem per tal que en el propers cursos puguem oferir aquesta oportunitat als nostres centres associats.