MyMachine Catalonia, potenciant la creativitat i emprenedoria entre infants i joves.

Un dels projectes més innovadors i autèntics del món de l’educació arriba a Barcelona.

El 19 de gener de 2023, la Fundació Tr@ms i MyMachine Global presenten el projecte MyMachine Catalonia i les quatre "màquines dels somnis" creades per alumnes de primària dels centres associats a la fundació, en col·laboració amb estudiants universitaris d'Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, i de formació professional de l'Institut de Vic (iVic). MyMachine Catalonia forma part de MyMachine Global, un projecte que es realitza a 17 països i impacta a més de 17.000 alumnes i docents arreu del món. Reconegut amb premis en el món de l'educació a nivell internacional i recolzat per Les Nacions Unides, HundrED Finlàndia, World Summit Awards, Reimagine Education awards, Sir Ken Robinson, Sir Richard Branson,.

El propòsit és fomentar el disseny col·laboratiu a través d'una experiència d'aprenentatge innovadora i divertida, on els infants s'imaginen i creen les màquines dels seus somnis. Aquesta col·laboració entre escoles de primària, universitats i escoles tècniques permet als estudiants de diferents etapes educatives involucrar-se en projectes reals mentre desenvolupen habilitats com l’enginy i el compromís. Permet mostrar-los que aquelles idees que sorgeixen en una aula, poden tenir un impacte a la vida real.

L'esdeveniment, que va tenir lloc a les instal·lacions d’Elisava, va ser una oportunitat per conèixer més sobre una iniciativa única i autèntica, la qual posa la imaginació dels infants al centre. La inauguració inclou una xerrada dels representants de les entitats col·laboradores, així com les màquines dels somnis convertides en una realitat.

(Font de la imatge: Elisava)