Poden les TIC’s millorar els resultats acadèmics?

Sembla una pregunta obvia i amb una resposta igual… però la veritat és que no existeixen masses experimentacions científiques en el nostre país i entorn que donin resposta.
La Fundació Tr@ms està orgullosa de participar en el projecte d’investigació anomenat ‘ Poden les TIC’s millorar els resultats acadèmics’ i que té la següent hipòtesi:
Hipòtesi: Les TIC (ordinadors, pissarres digitals i altres equipaments) poden millorar els resultats acadèmics dels alumnes, si es compleixen tres requisits:
• Que els equipaments tecnològics a l’abast de professorat i alumnat funcionen correctament (ordinadors, connectivitat suficient, etc.).
• Que comptem amb les eines de software adequades (l’ordinador no és l’eina; l’eina és el software que conté l’ordinador, que està dissenyat per a millorar l’eficàcia d’un procés concret; en aquest sentit, cal comptar amb els continguts i aplicacions educatives adequades).
• Que el professorat ha rebut la formació adequada sobre com utilitzar aquestes eines per a aprofitar el valor afegit de les TIC i així obtenir millors resultats en la seva feina de manera eficient.
Aquesta investigació es realitza dintre del projecte Aula 2.0 i conta amb la col·laboració del Dr. Pere Marqués (Grup DIM, UAB) i del Dr. Miquel Àngel Prats (CETEI i Universitat Ramón Llull), sens dubte dues de les persones capdavanteres en l’estudi de les TIC’s a l’educació del nostre país.
Durant el tercer trimestre, 7 centres pertanyents a la Fundació Tr@ms conjuntament amb altres de Catalunya, participaran a nivell de 6è i 1r d’ESO en un estudi on es compararà grups ‘control’ que faran una programació d’ortografia catalana sense materials digitals amb altres ‘experimentals’ que si que tindran aquests materials.
Mitjançant una prova inicial i una final, es podrà valorar si es compleix la hipòtesi anteriorment explicada.
Els resultats es faran públics en una jornada que es té previst fer durant el mes de juliol.