Projecte Europeu iVET

La Fundació Tr@ms és partner en el projecte Erasmus+. La darrera reunió a la qual va participar va ser a Xipre els dies 24 i 25 d’octubre, on va assistir Judith Cobos, Project Manager de la Fundació Tr@ms.

iVET - Innovation for Vocational Education Trainers, cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, té com a objectiu desenvolupar un programa de formació en línia per generar competències relacionades amb la innovació i la transferència de tecnologia, per tal de preparar Instituts Professionals i Centres de Formació Tècnica. Es tracta de formar els seus alumnes en aquestes matèries, a més de generar estratègies per desenvolupar accions d'innovació i transferència de tecnologia a les seves institucions, com ara mecanismes de vinculació amb l'entorn.
L'objectiu general del projecte és millorar la qualitat i la rellevància de l'FP Tècnica, potenciant-los mitjançant la incorporació d'eines i coneixements d'innovació i transferència tecnològica en la seva tasca estratègica, per tal que puguin millorar la seva relació amb els sectors productiu i social i, amb això, contribuir al desenvolupament del capital humà amb la formació necessària per afrontar els reptes de l'economia europea.

Com a objectius específics, el projecte iVET tindrà:
- Formar professors de l’FP Tècnic, administratius-acadèmics o directius en innovació i transferència de tecnologia.
- Desenvolupar projectes de transferència dels coneixements adquirits en l'entorn laboral dels professors i professionals participants, el beneficiari final dels quals sigui l'alumnat.
- Generar vincles entre els participants, amb professionals especialitzats en Innovació i Transferència de Tecnologia, que els permetin desenvolupar (o continuar desenvolupant) xarxes personals i institucionals al llarg del temps.

El col·lectiu i destinatari directe està format per professors, administratius-acadèmics o directius dependents dels Instituts Professionals i Centres de Formació Tècnica.